groene smoothie

Groene smoothie met mango en spinazie (4 ingrediënten!)

Groene smoothie, heb jij het al eens gedronken? Een groene smoothie kenmerkt zich, zoals de naam al die doet vermoeden, aan z’n heldere groene kleur. Deze kleur komt tot stand door een combinatie van ingrediënten, natuurlijk kleurstof dus! Voor dit groene smoothie recept gebruik ik slechts 4 heerlijk ingrediënten, waaronder spinazie en mango.



Groene smoothie

Een groene smoothie is een gezond begin van de dag. Voor de groene kleur worden ingrediënten gebruikt die van nature groen zijn, zoals spinazie. Ook veelgebruikt: avocado en kiwi. Deze ingrediënten geven de smoothie hun natuurlijk groene kleur. Er komen dus geen kleurstoffen aan te pas!

Of je smoothie dan niet naar spinazie smaakt? De spinazie in dit recept heeft een neutrale smaak en heeft niet de overhand. De zoete smaak van de mango komt naar voren en zal zijn stempel het meest drukken op deze gezonde smoothie. Zo eet je en lekker veel fruit en een portie extra groenten.


Extra vezels

Voor deze smoothie heb je slechts 4 ingrediënten nodig: sojamelk, honing, spinazie en mango. De sojamelk kun je ook vervangen door een koemelk of andere melk. Wil je wat extra vezels toevoegen aan je gezonde ontbijt? Doe dan wat havervlokken in de blender en blendt dit samen met andere ingrediënten tot een gladde smoothie. Gezond!


Vers spinazie of diepvries spinazie

Ik gebruik voor dit recept verse spinazie. Een hand verse spinazie is zo toegevoegd en lekker gezond. Zo kun je ook restjes spinazie makkelijk op maken. Maar, je hebt misschien niet altijd verse spinazie in huis. Een handige tip: je kunt ook 2 of 3 deelblokjes spinazie uit de diepvries toevoegen. Dit kun je makkelijk bewaren in de vriezer en zo kun je altijd zo’n lekkere smoothie maken. Gebruik hiervoor liever geen spinazie à la crème.

groene smoothie

Groene smoothie met mango en spinazie

Deze groene smoothie met mango en spinazie is een heerlijk gezond ontbijt. Een snel en makkelijk recept voor een goed begin van de dag!
Bereidingstijd 5 min
Gang Drankjes, Ontbijt
Keuken Hollands
Porties 2 smoothies

Ingrediënten
  

  • 200 ml sojamelk
  • 100 gram mango, in blokjes
  • 2 handen bladspinazie
  • 1 eetlepel honing
  • 50 ml havermout (optioneel)

Instructies
 

  • Doe alle ingrediënten samen in de blender en blendt vervolgens tot een gladde smoothie. Gaat het blenden niet makkelijk? Voeg dan een scheutje water toe. Begin met 50 ml.
  • Serveer de groene smoothie direct.

Notities

Tip: doe als eerst de vloeibare ingrediënten in de blender. Dit maakt het blenden makkelijker.
Trefwoord Gezond, Groene smoothie, Makkelijk, Smoothie, Snel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recipe Rating